Google AdWords specialist

Meer uit online adverteren

Wat doet een Google AdWords specialist?

Google AdWords is een specialistisch programma, dat voor beginners best lastig in te stellen is, laat staan om het maximale eruit te halen. De Google AdWords API zit dan ook bomvol vele functionaliteiten, die niet bij een ieder bekend zijn. En waarmee je uiteindelijk het grote verschil met jouw concurrentie kunt maken. Zeg nou zelf, wie wil je er nou niet lagere kosten tegen een hoger rendement?

“Lagere kosten tegen een hoger rendement’’

Waarom kiezen Google AdWords?

Een veel voorkomende vraag in de online adverteerders wereld. Google AdWords is meer dan het simpelweg eenmalig even inrichten van wat advertenties en zoekwoorden. Nee, je genereert serieuze data en die data is goud waard. Google AdWords geeft namelijk zoveel inzicht in de performance van je campagne dat je met de juiste aanpassingen kosten kunt besparen en zelfs meer aanvragen kunt genereren. Dubbel winst.

‘’Google AdWords vraagt niet, maar schreeuwt om dagelijkse onderhoud’’

Lees verder: wat een echte AdWords expert doet

De beste Google AdWords strategie

Kies juist bij de inzet van AdWords voor een lange termijnstrategie. Daar zit namelijk je winst. Sta aandachtig stil bij het aankoopproces van je potentiele klant. In de marketingwereld bekend als de costumer journey. Hoe zoekt hij of zij in Google naar jouw producten en diensten? Wat zijn de koopmotieven. Wat mag je een nieuwe klant jou eigenlijk maximaal kosten? Als je niet scherp voor bril hebt wat jou consument nou eigenlijk echt wil, is het voeren van een succesvolle AdWords campagne (bijna) onmogelijk.

Zoals je het nu waarschijnlijk begrijpt zit de winst niet zozeer in de AdWords campagne, maar juist daarbuiten. Hoe ziet je website eruit? De landingspagina waarop je bezoekers via AdWords binnen komen? Is het relevant? Is het duidelijk genoeg wat voor de bezoeker logische vervolgstappen zijn? En wat voor conversie verhogende elementen voeg je verder op de site toe om aanvragen te stimuleren?

Lees verder: meer uit AdWords marketing

Google Adwords specialist inhuren

Er komt best een boel kijken bij het online adverteren in Google. Het is niet zomaar. Grote(re) bedrijven (Bol.com, Greetz, Wehkamp) snappen dit en halen hun voordeel uit online adverteren. Niet voor niets werken zij met complete afdelingen om het maximale uit hun AdWords campagne te halen. Voor jou rest niets anders de vraag: per wanneer huur jij een AdWords specialist in?

Ps: wist je dat OpEinstein actief de online marketing op de volgende locaties: Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, HengeloHoogeveen en Leeuwarden kan verzorgen?

Haal jij het maximale uit online? Laat een reactie achter.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.