Online marketing

Hoger in Google

Slimme keuzes in online marketing

Het is essentieel om eerst te starten met het ontwikkelen van een slimme online marketing strategie. Hoeveel online bezoekers en aanvragen wil je genereren, welke zoektermen ga je op focussen en wat realistisch? Waar liggen de kansen en welke methoden ga je inzetten? Zo kun je bijvoorbeeld volledig in zetten op het genereren van organisch verkeer (lange termijn), maar wellicht is betaald wel een betere en snellere optie. Het start met een analyse: waar sta je, waar rank je nu op, wie zijn je concurrenten en hoe zijn je concurrenten online vertegenwoordigd?

Krachtige online marketing

De eerste die jezelf kunt stellen: wat wil je? Waar wil je over een jaar staan? Hoeveel nieuwe klanten wil je uit online halen? Als je het hebt over online marketing, heb je het over discipline. Eén van de meest gemaakte fouten is het te snel opgeven. Zonde, want resultaat (o.a. in Google) valt en staat met tijd, liefde en aandacht. Daarom kan het helpen om duidelijke en realistische doelstellingen (KPI’s) te formuleren. En geef er een bepaalde tijdsbesef aan de doelstelling(en). Bijvoorbeeld: binnen nu en één jaar staan we met de website op .., etc. KPI’s geven sturing en zijn een handige stok achter de deur om door te zetten met het behalen van je KPI’s.

Tip: analyseer eens de performance van je eigen website, laden je webpagina’s snel genoeg? Mobiel verkeer is zeer vluchtig.

Online zoekmachine-optimalisatie

Vindbaarheid versterken in de (Google) zoekmachine, zonder de inbreng van externe kennis, is vaak niet even zo gezegd zo gedaan.  Het valt dan ook samen met tijd, liefde en aandacht voor je website. Het is essentieel om je goed in te leven in je potentiële klant, je doelgroep. Het begint dan ook vaak met het schrijven op de website in de jij-vorm. Iets waar gek genoeg vele (en ook vooral grote) bedrijven moeite mee hebben. Toch leest een tekst, waarin jij centraal staat, prettiger.

Tip: weten waar en hoe je online gevonden wordt? Maak gebruik van Google Alerts.

Online marketing: leer je klant kennen

Hoe je online marketing op een simpele en juiste manier toepast? Een van de belangrijkste factoren (naast linkbuilding) bij het vergroten van de online vindbaarheid, is je eigen content op de website. Wees extreem relevant. Ga daarom na welke vragen je bezoekers kunnen hebben? Afhankelijk van de type product- of dienstverlening geven we er alvast vijf:

  • Met wie heb ik te maken? (persoon)
  • Wat is de prijs?
  • Waar ben je gevestigd? (geografie)
  • Wat heb ik nodig? (materialen)
  • Wat gaan we doen? (activiteiten)

 

”Stel jezelf de vraag: beantwoord jouw site de bovenstaande vijf vragen? Zo niet? Grote kans dat je bezoeker jouw site onbeholpen verlaat.”

Online marketing bij jou op locatie

We delen graag onze ervaringen als het gaat om meer uit jouw eigen website te halen. Wij zijn er dan ook voor organisaties en bedrijven die online marketing serieus nemen. Vul vrijblijvend het onderstaande web formulier in en binnen enkele uren neemt een online specialist per e-mail contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook, tel.: 050 3200 844.

Ps: wist je dat we de online marketing actief op locatie in de regio’s Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, HengeloHoogeveen en Leeuwarden kunnen verzorgen?

Haal jij het maximale uit online? Laat een reactie achter.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.