Een van de voornaamste diensten van OpEinstein.nl, is linkbuilding. Om onze dienstverlening zo optimaal mogelijk in te richten, zijn wij constant bezig om onze kennis te ontwikkelen, de nieuwste ontwikkelingen te volgen en dit toe te passen op onze dienstverlening. Zo heeft SEMrush recent een interessant onderzoek uitgevoerd, waar wij graag de kennis van delen. Dit onderzoek heeft onderzocht wat werkt in een blogpost. Hieronder delen wij de 3 belangrijkste bevindingen van het onderzoek. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2019/12/Online-marketing-conversie.jpg white text-left proces
Uit onderzoek blijkt dat lijstjes het beste werken in artikelen. Zoals bijvoorbeeld de ’10 beste…’ of ‘5 manieren om…’. Daarna volgen artikelen die je vertellen hoe je dingen moet uitvoeren. Het werkt om het type artikel al in de titel te vermelden, hierdoor worden mensen geprikkeld om het artikel te lezen.
Hopelijk heb je wat aan deze tips, maar het belangrijkste is: blijf relevante content schrijven! Artikelen hoeven niet per se 3000 woorden te hebben met allerlei lijstjes, maar het zijn wel handige tips om te gebruiken. Schrijf relevante content voor je bezoeker, daar gaat het om. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Wat-kost-linkbuilding.jpg white text-right
Wat is de ideale lengte van een artikel? 300, 500, 800, 1000, 1500 woorden of zelfs meer? In de huidige samenleving zou het logisch zijn als we het liefst zo’n kort mogelijk artikel zouden willen lezen. Zo kunnen we meer informatie scannen in een zo kort mogelijke tijd. Het onderzoek van SEMrush bewijst echter het tegenovergestelde. Het onderzoek van SEMrush laat zien dat juist longreads van meer dan 3000 woorden het beste presteren op het gebied van traffic, shares en backlinks. De hypothese is dat mensen meer betrokken zijn bij artikelen die veel informatie bevatten.
Op het gebied van SEO zijn lange artikelen ook interessanter. Hierin kan je namelijk meer relevante informatie kwijt. Hoe meer relevante informatie in een artikel, hoe beter de zoekmachine je artikel zal beoordelen. Het gaat dus niet om een aantal woorden, maar om hoe meer relevante informatie je weergeeft. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Website-laten-maken-Groningen.jpg white text-right
De lengte van een titel is altijd iets wat lastig is. Je zit namelijk in een tweesprong. Enerzijds wil je de lezer nieuwsgierig maken en zo goed mogelijk aangeven waar je artikel over gaat. Anderzijds wil je in Google ook zo goed mogelijk gevonden worden. Google geeft namelijk lange titels niet volledig weer in de zoekmachine, zeker niet ideaal dus.
Uit het onderzoek komt echter naar voren dat langere SEO-titels beter werken. Een artikel met een titel van 14 woorden of meer, krijgt 2x meer verkeer, 2x meer shares en 5x meer verwijzende domeinen dan een artikel met korte titels. Dit zou komen, doordat lange titels meer informatie geven of het artikel interessant voor de lezer is. Hierdoor wordt het artikel meer gewaardeerd in de vorm van verkeer, shares en links. Een betere waardering van je artikel zorgt voor betere organische vindbaarheid, ook positief voor SEO dus. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/03/Website-feedback.jpg white text-left