Een hoger conversiepercentage behalen: 3 tips

Je hebt jaren hard gewerkt aan je SEO, je hebt honderden teksten geschreven, een uitstekend linkprofiel gecreëerd en je scoort goed in Google. Maar nog steeds geen aanvragen, bestellingen of andere contactmomenten met klanten? Wij geven je 3 tips om je conversiepercentage te verhogen. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2019/12/Online-marketing-conversie.jpg white text-left proces

Tip 3: Waar kijkt de bezoeker naar?

Door te analyseren wat opvalt voor een bezoeker, kan je ook testen wat wel of niet werkt om de aandacht te wekken. Als je bijvoorbeeld ziet dat een bepaalde banner veel gezien wordt, maar nooit op geklikt wordt. Dan weet je dat een banner nog niet goed is en je weer terug naar de tekentafel moet.

Conversiepercentage laten stijgen met OpEinstein.nl?

Heb je nog wat extra hulp nodig met het verhogen van je conversiepercentage? OpEinstein.nl kan je hier vanzelfsprekend mee ondersteunen met behulp van consultancy. Neem contact op met een van onze Einsteins. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Wat-kost-linkbuilding.jpg white text-right

Tip 1: Maak gebruik van emoties

Er zijn twee toestanden als we de emotie betrekken tot een succesvolle landingspagina, de current state of emotion en de desired state of emotion. Als jij goed weet in te spelen op deze toestanden kun je de conversie van jouw landingspagina verhogen. Door in te spelen op de behoefte van de klant kan je de klant in de desired state of emotion krijgen. Dit doe je door problemen te benoemen en hier m.b.v. je product of dienst dit op te lossen. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Website-laten-maken-Groningen.jpg white text-right

Tip 2: 80% meer conversiepercentage door video

Door het plaatsen van een video boven de vouwlijn kan je het conversiepercentage maar liefst met 80% procent verhogen. Video trekt aandacht, we krijgen een gezicht bij het bedrijf en dat zorgt voor vertrouwen. Door de video boven de vouwlijn te plaatsen valt de video meer op en zullen meer mensen door scrollen naar de rest van de pagina. Zorg trouwens dat je video maximaal 1 minuut lang is en dat de video niet automatisch afspeelt. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/03/Website-feedback.jpg white text-left