2. Google Ads – Advertentietekst opmaken
Door het toevoegen van {keyword: zoektekst/standaardtekst} in de titel van de advertentietekst neemt Google een deel van de zoekopdracht van de Google-gebruiker over. Dit zorgt voor een ‘exact match’ met betrekking tot de ingevoerde zoekterm en de vertoonde advertentie. Hierdoor neemt niet alleen de relevantie toe, maar ook de doorklikratio van de advertentie. Een hogere doorklikratio zorgt op haar beurt bovendien weer voor lagere klikkosten.
Zorg voor een duidelijke call to action (CTA) in de tekstadvertentie. Een bezoeker wordt anders niet getriggerd om actie te ondernemen en om door te klikken. Een advertentie dient informatief en converterend over te komen. Met advertenties zonder CTA worden er irrelevante klikken gegenereerd. Een voorbeeld van een goede CTA kan zijn: “Vraag offerte op maat” of “Bereken direct je kosten’’. Dit lijken kleine aanpassingen maar juiste deze details creëren het succes van een Google Ads-campagne.
Wat van belang is voor een Google Ads advertentietekst:
• USP’s per thema en onderwerp communiceren
• Waardepropositie toevoegen (snelste, goedkoopste, beste)
• Woorden als ‘kopen’ vermijden
• Gebruik maken van keyword-syntaxis (exact match)
• Belangrijke zoekwoorden prominent terug laten komen in voorgestelde URL
• Gebruik van maken CTA (wat willen we dat bezoekers doen; offerte aanvragen)
• Aangeven wat de bezoeker kan op landingspagina kan verwachten