Chatbots zullen namelijk een steeds belangrijkere rol krijgen in 2019 én nog belangrijker. De chatbots worden steeds slimmer en daarom kunnen consumenten er steeds beter en makkelijker mee werken. Dit leidt ertoe dat de chatbot steeds beter ontarmt wordt door de consument en meer gebruikt wordt.
Het is bijna hetzelfde als een spraak assistent, zoals Siri of Alexa. Het grote verschil is dat een chatbot getypte berichten terugstuurt en je ook getypte berichten kan sturen, maar ook kan spreken. Een chatbot kan bijvoorbeeld gebruikt worden om informatie op te zoeken, maar ook om je klant te helpen in je webshop of site.
Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig een chatbot om een deel van de klantenservice over te nemen, leads te genereren, een verhaal te vertellen of in te zetten voor advertenties. Bij de klantenservice kunnen bijvoorbeeld veelgestelde vragen worden beantwoordt. Degene die aan het chatten is met de robot stelt een vraag waarop deze een geautomatiseerd antwoord teruggeeft. Een chatbot zorgt er dan ook voor dat je:
Met een chatbot kan je dus personeel op een andere manier inzetten en je klant beter helpen in je webshop. Bovendien hoeft de klant nooit lang te wachten op een antwoord. Een perfecte manier om je klantervaring te verbeteren. Mocht de chatbot een vraag op een antwoord niet kunnen geven, is het altijd mogelijk om door te schakelen naar een echte medewerker die de klant verder kan helpen.
Wil je meer informatie? Of wil je hulp van OpEinstein.nl met het opzetten? Neem direct contact met ons op en een van onze Einsteins zal binnen 2 werkdagen contact met je opnemen. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/04/hero-2.jpg white text-left voice