Conversie optimalisatie

Slimste keuzes in online marketing

Conversie optimalisatie tips & trucs

Vitale informatie voor het draaien van een succesvolle (o.a. AdWords) online campagne en daarmee conversie.

Propositie (value): waarom dient de potentiële klant voor jouw te kiezen? Wat maakt jouw uniek? Waar ben je de ‘ste’ in, natuurlijk in de positieve zin van het woord.

Bewijskracht: onderbouw jouw propositie met USP’s die aansluiten op je propositie. Bijvoorbeeld je bedrijfsnaam voert de volgende propositie: beste leverancier van het Noorden.  Waaruit blijkt dat? Staaf je propositie met behaalde certificaten, keurmerken, type dienstverlening (snelste levertijd) of gewonnen awards.

Conversie & relevantie

Wat is het probleem waar jullie op inspelen en beschrijf een herkenbare situatie voor de bezoeker. Probeer een klik te krijgen met je online bezoeker. Iemand die zich door jouw voelt begrepen heeft per definitie een beter gevoel bij jou. Wees daarnaast concreet: communiceer duidelijk wat jullie exact inhoudelijk aanbieden. Geef antwoord op essentiële online bezoekersvragen als:

– Met wie heb ik eigenlijk te maken (persoon)
– Wat moet ik doen en wat heb ik nodig voor draaien van een succesvolle cursus
– Waar is het en per wanneer kan het? Heb ik een keuze qua datum?
– Wat is prijs?
– Wat kan voor eindproduct kan ik verwachten? Keurmerk, diploma, certificering? En welke waarde heeft het.

Conversie & concepten

Maak je gebruik van diverse concepten? Keuze in bepaalde trainingsformaten, cursussen of andere afname is erg prettig. Je bezoeker krijgt het gevoel iets te kunnen kiezen wat het best aansluit op zijn of haar situatie. Keuze creëren om gekozen te worden.

Conversie & angst

Wat zijn drempels voor jouw potentiële klant om geen contact met jouw op te nemen? Het kan stimulerend zijn door eerst een brochure of pdf online weg te geven. In de beginfase van conversie is belangrijk om eerst vertrouwen van de bezoeker op te wekken en de drempel voor het draaien van conversie te verlagen. Communiceer ook bij het web formulier wat de online aanvrager na het drukken op verzenden kan verwachten: neem je direct telefonisch contact op? Of stuur je informatie per e-mail op. Ook dit is essentieel, laat de aanvrager niet aan het lot en in het ongewis over.

Communiceer een FAQ (veelgestelde vragen). Wat zijn de algemene voorwaarden? En kan ik de reservering van een cursus überhaupt annuleren en zitten daar vervolgens kosten aan verbonden? En hoeveel dagen van te voren dien ik contact op te nemen?

Conversie & urgentie

Deze insteek is vaak puur psychologisch gedreven. Het laatste wat je wilt is een aantrekkelijke deal mislopen. Speel in op de gemoedstoestand. Communiceer bijvoorbeeld nu tijdelijk 40% korting of nog twee trainingen voor in februari beschikbaar (terwijl je misschien überhaupt nog geen training in februari hebt ingepland). Urgentie is een drijfveer voor conversie.

OpEinstein voor conversie optimalisatie inschakelen?

OpEinstein is er voor organisaties die online marketing serieus nemen. Wij helpen graag bedrijven en instanties om beter in Google gevonden te worden. Maak daarom eens kennis met een ervaren specialist om de bovenstaande toe te passen op jouw situatie. Daarnaast denken met je mee over hoe je site sterker en overtuigender online overkomt.

Vul vrijblijvend het onderstaande web formulier in en binnen enkele uren neemt een online specialist per e-mail contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook, tel.: 050 3200 844.

Ps: wist je dat OpEinstein actief de online marketing verzorgd op de volgende locaties: Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, HengeloHoogeveen en Leeuwarden?

Vraag nu Gratis Online Marketing-Check aan
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.