Het kan iedere website voorkomen, een daling in je organische posities. Keihard gewerkt voor je posities en dan daal je ineens naar de derde positie. Paniek nodig? Nee, maar is er wel werk aan de winkel. Wij geven je zes tips om aan de slag te gaan!
Als je website in de zoekresultaten van Google is gedaald, dan heeft de zoekmachine besloten dat concurrerende websites beter aan de specifieke zoekvraag voldoen. Daarom is het belangrijk om eerst zo objectief mogelijk naar die concurrerende websites te kijken:
http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2019/12/Online-marketing-conversie.jpg white text-left proces
Trage sites worden steeds lager in de Google resultaten weergegeven. Ga daarom eens na hoe snel je website is en hoe je de site nog sneller kan maken. Er zijn voldoende gratis tools, waarmee je de website kan bekijken, zoals Pagespeed Insights, Uptrends, GTmetrix of de page speed test van Google zelf. Vergelijk ook de snelheid van je site met die van de concurrentie.
Kijk eens kritisch naar de gebruiksvriendelijkheid van je website. Bij een redelijk eenvoudig onderwerp moet het voor de bezoekers in één oogopslag duidelijk zijn wat de website te bieden heeft. Bij ingewikkelde materie mag er iets langer naar een antwoord op de zoekvraag worden gezocht, maar het mag niet te ingewikkeld worden.
Meer vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op met een van de Einsteins om te bekijken, wat we kunnen doen voor je website. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Wat-kost-linkbuilding.jpg white text-right
Google kan je website hebben laten dalen, omdat je CTR te laag is. Concurrenten hebben een hogere CTR en geven dus volgens Google een beter antwoord op de vraag van de bezoeker. Ga dus vooral testen met je titles en metadescriptions. Actieve zinnen werken vaak goed, zoals bekijk onze tips of lees hoe je kan besparen op je energiekosten.
Focus op de unique selling points van jouw bedrijf. Wat maakt jouw producten of diensten beter dan die van je concurrenten? Waarom wil jouw doelgroep met jou in zee gaan? Zet dat centraal en herschrijf de content. Geef antwoord op de vragen van je doelgroep, los hun probleem op en doe dat op een originelere en aantrekkelijkere manier dan je concurrenten.
Kijk eens hoe hoog je DA-score is. Heeft de concurrent een veel hogere domein autoriteit? Dan is het tijd om meer te investeren in Linkbuilding. Hiermee kan OpEinstein.nl je ook helpen, neem contact op met dyon@opeinstein.nl voor meer informatie over linkbuilding. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/01/Website-laten-maken-Groningen.jpg white text-right
De lengte van een titel is altijd iets wat lastig is. Je zit namelijk in een tweesprong. Enerzijds wil je de lezer nieuwsgierig maken en zo goed mogelijk aangeven waar je artikel over gaat. Anderzijds wil je in Google ook zo goed mogelijk gevonden worden. Google geeft namelijk lange titels niet volledig weer in de zoekmachine, zeker niet ideaal dus.
Uit het onderzoek komt echter naar voren dat langere SEO-titels beter werken. Een artikel met een titel van 14 woorden of meer, krijgt 2x meer verkeer, 2x meer shares en 5x meer verwijzende domeinen dan een artikel met korte titels. Dit zou komen, doordat lange titels meer informatie geven of het artikel interessant voor de lezer is. Hierdoor wordt het artikel meer gewaardeerd in de vorm van verkeer, shares en links. Een betere waardering van je artikel zorgt voor betere organische vindbaarheid, ook positief voor SEO dus. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/03/Website-feedback.jpg white text-left