De slimste keus in online marketing
  • 050 32 00 844
Offerte
Effect van social media op SEO Bekijk effect

Het effect van social media op SEO

Met name Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter hebben invloed op het hoger laten scoren van jouw website. Plaats dus regelmatig nieuwe content op je sociale accounts met een link naar je website. Deel bijvoorbeeld nieuwe of verbeterde pagina’s van je website om de (Google) indexering hiervan te vergemakkelijken. Zo kun je bijvoorbeeld met het oog op nieuwe klanten van je organisatie om de week een blog op LinkedIn kunnen verzorgen. En vraag vervolgens aan je medewerkers en collega’s om de blog te delen op hun Sociale Media-accounts. Zo profiteer van je merkbekendheid en het aantal organische impressies.

Onderdeel van Google algoritme

Het is een feit dat Google ‘sociale signals’ meeneemt in de Google algoritme. Het is daarmee niet de vraag wanneer je start, maar wanneer je echt serieus sociale media verwerkt in je seo-strategie. Het zou een volledig geïntegreerd onderdeel van jouw Google online marketing-strategie moeten zijn.

Belang van je volgers

Hoe meer fans, shares en likes, volgers, tweets en retweets, hoe beter. Dit bepaalt de slagkracht van de link die jij deelt en dus ook indirect de ranking in de zoekresultaten. Bouw daarom aan een stevige community. Zorg er dus voor dat jouw volgers jouw content daadwerkelijk interessant vinden en hopelijk zoveel mogelijk gaan delen. Op deze wijze profiteert je website van social media.

sociale media tip

Wil je ‘viraal’ op sociale media gaan? Het is makkelijker dan je denkt. Houd deze vuistregel in acht: iedereen die iets deelt op Facebook, LinkedIn of anders wil cool, grappig, slim of intelligent lijken voor de buitenwereld. Speel daar met je Sociale Media-strategie dan ook in!

Leadfeeder - Genereer meer B2B sales
SEO: Zoekwoordenanalyse anno 2019
SEO: de ultieme website laten maken
SEO: the quick wins