Op de hoogte blijven over wat er over jouw bedrijf of product op het internet wordt geschreven? Met Google alerts ontvang je geautomatiseerde meldingen over onderwerpen en zoektermen die jij op het internet wilt volgen. Denk bijvoorbeeld aan je bedrijfs- of artiestennaam. Handig, er ontgaat je niets meer wat erg belangrijk voor jou kan zijn.
Als eigenaar van een bedrijf wil je constant op de hoogte blijven wat er op het internet over jou geschreven wordt. Denk aan reviews, klachten, online netwerken, vacaturesites, nieuwssites, etc. Je hebt dus met deze tool de ultieme controle over het internet en de circulatie van zoektermen. Je kunt direct schakelen en actie ondernemen indien gewenst.
Stappenplan Google Alert:
Tip: check of je de juiste zoektermen hebt ingevoerd. Zo verschijnt rechts, na het intypen van de zoekopdracht, de voorbeelden van resultaten naar aanleiding van je zoekopdracht.
Om de Google Alert in te kunnen schakelen is het bezitten van een Google-account een vereiste. Nog geen Google-account? Geen probleem, in slechts enkele minuten heb je een gratis Google-account aangemaakt. Je kunt op google.com snel en gemakkelijk een account organiseren met bijvoorbeeld als adres: bedrijfsnaam@gmail.com. Voer vervolgens de bovenstaande stappen uit om gebruik te maken van Google Alerts.
Kom je er niet helemaal uit om Google alert in te schakelen? Uiteraard staan de online specialisten van OpEinstein klaar om je een handje verder te helpen als het gaat om het inrichten en monitoren van interessante zoektermen. Kom in contact en laat je adviseren door specialist op het gebied van online marketing.
Ps: wist je dat OpEinstein de online marketing actief op de locaties Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, Hengelo, Hoogeveen en Leeuwarden verzorgd? white google