Eén van de meest waardevolle inzichten die Google Analytics biedt is de data van site-content. De analyse van site-content valt onder ‘Gedrag‘ in Google Analytics. Hier kun je analyseren wat er precies op je website gebeurt. Zo kun je in een oogopslag zien wat de ‘bounce’ is per webpagina. Wil je betere Google posities? Dan zul moeten werken aan een positieve gebruikerservaring, want de bounce van de algemene website en -pagina neemt Google mee in het bepalen van de zoekresultaten.
Wat is bounce eigenlijk? Bounce rate is een percentage dat refereert aan het aantal bezoekers die jouw website verlaten na het bezoeken van één bestemmingspagina. De bezoekers ‘bouncen’ in feite van de website af. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/02/Meer-bezoekers-online.jpg white text-left
We geven je vijf tips hoe je in de ‘bounce’ kunt reduceren en het gedrag op een positieve manier kunt beïnvloeden. Deze tips zijn in het algemeen best gemakkelijk en snel door te voeren. Je kunt natuurlijk ook altijd je web-beheerder vragen voor hulp.
Met name tip vijf is een veelal onderschat item. Nog altijd is er veel website-inhoud haastig en met weinig aandacht geschreven. Dit is zonde. Schrijf relevante artikelen van minimaal 500 woorden. Kies voor een semantische aanpak waarbij je antwoord geeft op vragen waar je websitebezoeker naar op zoek is. white
Een hoge of lage ‘bounce rate’ is een relatief begrip en de meeste websites hebben een bounce rate variërend van 26% tot 70%. Je kunt de volgende percentages als uitgangspunt nemen.
http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2020/02/Website-Google-Analytics.jpg white text-left