De slimste keus in online marketing
  • 050 32 00 844
Offerte

Google’s allesomvattende mogelijkheden als het gaat om vertoningen

De dagen van 10 blauwe links zijn al lang voorbij – bijna elk trefwoord dat u in Google plaatst, heeft een heleboel SERP-functies: sitelinks, video’s, tweets, kenniskaarten, enz. Ontdek nu wat SERP-functies zijn en ontdek alle Google-vertoningsmogelijkheden die beschikbaar zijn voor zoekwoorden van uw website.

Onderstaand een inventarisatie van de mogelijkheden. Bekijk ze hier allemaal:

  • Ads bovenaan
  • Ads onderaan
  • Kennis paneel
  • Afbeeldingen
  • Topverhalen
  • Mensen zoeken ook naar
  • Twitterbox
  • Kennis kaarten
  • Aanbevolen fragment
  • Google Shopping
  • Sitelinks
  • Thumbnail
  • Video’s

Google Ads-top

Ze verschijnen meestal bovenaan en anders onderaan in de Google-SERP’s. Boven en onder de organische resultaten welteverstaan. Elke advertentie heeft een gekleurd, vaak groen, [Ad] label ernaast staan.

Google Ads bovenaan

Google Ads onder

Kennis kaarten

Deze functie verschijnt wanneer Google een kort en definitief antwoord op de vraag kan geven. Het verschijnt bij de SERP meestal bovenaan een zoekopdracht op het bureaublad.

Google kennis kaarten

Kennis paneel

Deze functie biedt een uitgebreid antwoord op een specifieke vraag en geeft zoekers basisinformatie over een onderwerp zonder dat ze door de SERP hoeven te klikken. Het wordt meestal in de rechterbovenhoek van een SERP weergegeven op desktopresultaten en bovenaan op mobiele apparaten, maar zoals altijd onder AdWords.

Daarnaast informatie wordt veelal weergegeven uit o.a. Wikipedia & Google Mijn Bedrijf

Google kennis paneel

Afbeeldingen

Afbeeldingspakketten zijn verschillende afbeeldingen die meestal worden weergegeven als een horizontale rij met afbeeldingslinks, waarmee u naar een Google Afbeeldingen-zoekopdracht gaat. Ze kunnen in elke organische positie op een SERP verschijnen.

Google afbeeldingenTopverhalen

Topverhalen is een blok nieuwsartikelen die relevant zijn voor een zoekopdracht die in de bovenste helft van de SERP wordt weergegeven. De vertoning bevat een tijdstempel en de naam van de uitgever.

Google top verhalen

Mensen zoeken ook naar

Deze functie staat voor algoritmisch gegenereerde vragen die volgens Google mogelijk verband houden met een zoekopdracht. Elke vraag vertegenwoordigt meestal een aanbevolen fragment dat wordt uitgebreid in een vervolgkeuzelijst met een accordeonstijl. Gerelateerde vragen worden gemengd in organische resultaten en kunnen bovendien verschillende locaties in de SERP hebben.

Mensen zoeken ook naarAanbevolen fragment

Deze functie is ontworpen om specifieke antwoorden te geven op zoekopdrachten met behulp van informatie die is geëxtraheerd uit een website van derden. Het fragment wordt vaak weergegeven in een vak bovenaan een SERP met een link naar de website, waar de informatie is uit opgehaald.

Google Shopping

Dit speciale Ads-blok is ontworpen om producten rechtstreeks te verkopen en gebruikers hun afbeeldingen en prijzen aan te bieden. Winkelresultaten verschijnen voor zoekopdrachten met productnamen en normaal gesproken bovenaan, en anders rechtsboven, een SERP.

Google Shopping

Twitter box in Google

Een paar jaar geleden werkte Google nauw samen met Twitter en begon het tweets te indexeren. Nu geven ze rechtstreeks in SERP’s de meest recente of trending tweets weer met betrekking tot de zoekopdracht van een gebruiker.

Twitter box in Google

Google sitelinks

Deze functie vertegenwoordigt andere relevante koppelingen naar uw website die verschijnen voor vragen met betrekking tot uw exacte domein of merknaam. Hiermee kunnen gebruikers rechtstreeks naar hoofdpagina’s gaan die ze in de SERP zien.

Google Sitelinks

Google thumbnail

Videoresultaten (met name die linken naar YouTube) kunnen een miniatuur, duur en uploadtijd van een video weergeven.

Google thumbnail

Video in Google

Videoresultaten kunnen samen met andere organische resultaten worden weergegeven wanneer Google denkt dat deze de gebruiker ten goede kunnen komen. Ze hebben een titel, een link en een beschrijving, net als de gebruikelijke fragmenten.