Google online marketing

Snel hoger in Google

Effectieve Google online marketing

Als je het over Google online marketing hebt, dan heb je het over het verkrijgen van autoriteit, relevant zijn en een optimale gebruikerservaring. Wil je snel hoger in Google komen dan zul je iets met deze termen moeten doen. Begin eerst met een analyse van de huidige online situatie. Breng de posities van je concurrenten in kaart en kies op basis daarvan voor een duidelijke (zoekwoorden) focus. Lees alles over wat voor makkelijke stappen je snel vindbaar maken in Google.

Google online marketing: autoriteit

Autoriteit wordt aan hand van ‘populariteit’ bepaald. Je kunt dit zien als een vorm van associatie, wat is het eerste waar je denkt als je de term ‘Pepsi’ voorbij ziet komen? Waarschijnlijk de frisdrank, de kleur blauw of wellicht denk direct aan de grote concurrent. Hoe dan ook: met online autoriteit draait het om link-verwijzingen. En in het bijzonder de hoeveelheid én (steeds belangrijker) de kwaliteit van stemmen je hebt van andere externe websites.

Hoe je echt op een natuurlijke wijze aan inkomende link-verwijzingen (backlinks) verzamelt? Probeer eens inhoudelijke sterke content te publiceren dat jouw online lezer vanuit zichzelf deelt, zonder dat je daar expliciet opdracht tot geeft.

Google online marketing: relevantie

Probeer de vraag achter de zoekopdracht in Google te begrijpen en geef zo duidelijk mogelijke antwoordomschrijving. Formuleer bijvoorbeeld een handige stappenplan of geef een uitleg in hoe het een en ander werkt. Maak slim gebruik van een FAQ en baseer daar je content op. Inventariseer alle mogelijke vragen die jouw potentiële klant heeft en schrijf het uit op je website. Neem jouw bezoeker aan de hand en tot en met het afronden van de verkoopproces. Vertel wat jouw bezoeker op je website kan verwachten. Dit laat zien dat je de bezoeker echt begrijpt en bovenal wilt helpen.

Google online marketing: gebruikerservaring

Google weet heel veel van jouw website. Zorg er daarom voor dat jouw bezoeker zolang mogelijk op je website verblijft en zoveel mogelijk unieke webpagina’s bekijkt. Kijk zelf ook goed naar de laadtijd van je website. Mobiel gedrag is vluchtig (en word steeds vluchtiger) en het is zonde als je bezoeker daardoor afhaakt. Zorg voor een goede (menu) navigatiestructuur. Stuur de bezoeker naar een bepaalde richting.

Jouw Google online marketing uitbesteden?

Je hebt zojuist de basis-elementen van Google marketing in een notendop tot je genomen. Hebt je eigenlijk geen tijd om zelf je eigen Google online marketing te verzorgen? Denk eens na over de inzet van specialisten. OpEinstein verzorgt actief de online marketing op de volgende locaties: Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, HengeloHoogeveen, JoureLeeuwarden en Utrecht.

Behoefte aan een echte SEO-analyse? Vraag vandaag nog onderstaand vrijblijvend de Google Online Marketing-Check aan.

Meer over marketing en online vindbaarheid? Lees ook: het perfect toepassen van jouw SEO marketing

Vraag nu Gratis Online Marketing-Check aan
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.