Laatste fase, 5: conversie optimaliseren
Gefeliciteerd, je weet nu hoe je extra verkeer naar je website gaat genereren. Maar hoe haal verhoudingsgewijs meer omzet uit je bezoekers? Welke stap kun je nu zetten om de online marketing te verbeteren? We gaan in op de conversie. De betekenis van een conversie is niets anders het uitvoeren van een belangrijke handeling op een website. Dit kan een online transactie zijn, het bekijken van een online video, het downloaden van een brochure, et cetera. Uiteindelijk is dit ook het hoger gelegen doel: klantcontact genereren. Geef daarom je online marketing een extra impuls door uitvoerig je website te analyseren op conversie. Hoe makkelijk kan iemand een conversie uitvoeren op je website? Hulp bij nodig? We geven onderstaand een aantal tips weg om je op weg te helpen.
Verplaats je eens in de schoenen van je websitebezoeker en stel jezelf de volgende vragen:
- Kan ik gemakkelijk een online aanvraag indienen?
- Wordt ik voldoende gestimuleerd bij het voltooien van conversie?
- Kan ik mijn vraag volledig indienen?
- Wat kan ik verwachten bij het uitvoeren van een conversie?
Met het beantwoorden van de bovenstaande vragen dwing je jezelf om na te denken over je eigen conversie. Is je website hiervoor optimaal ingericht? Hebt je het idee van niet? Ga dan vooral met je websitebouwer om tafel en laat diegene ook meedenken over de ideale invulling van de conversie. Samen komen jullie ongetwijfeld tot nieuwe en betere ideeën. Profiteer van elkaars intelligentie!