Laten we beginnen wat de meta description inhoudt. De meta discription is een korte omschrijving van een webpagina. Het geeft aan waar de pagina over gaat en wat je kunt verwachten. De description is eveneens in de Google zoekmachine zichtbaar en in de marketingwereld wordt het gebruik van de meta description nog wel eens onderschat. Toch is het een vitaal onderdeel van de SEO (search engine optimization).
Lees ook: hoe pas je echte SEO marketing toe? http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/04/hero-1.jpg white text-left meta
Het optimale SEO rendement uit je meta description halen? Schrijf in ieder geval niet voor de Google zoekmachine, maar schrijf voor je bezoeker. Herhaal de zoekopdracht niet van de Google-gebruiker, maar geef antwoord op de vraag. Wedden dat je hiermee een stuk relevanter en aantrekkelijker overkomt? Ook voor Google. Probeer daarnaast met het gebruik van speciale tekens (bijvoorbeeld vinkjes, hartjes of emoticons) extra aandacht te trekken. Uiteindelijk vind Google de doorklikratio van jouw vertoning ook gewoon ontzettend belangrijk.
Hoe dan ook: dit moet je in ieder geval NIET doen bij het formuleren van de perfecte SEO meta description:
Lees hier gratis tips over hoe je jouw title- en metadescription kunt optimaliseren. white
OpEinstein is er voor organisaties die online marketing serieus nemen. Wij helpen graag bedrijven en instanties om beter in Google gevonden te worden. Maak eens kennis met een ervaren specialist om de bovenstaande tips toe te passen op jouw online situatie. Daarnaast denken we graag met je mee over hoe je site sterker en overtuigender online over kan komen.
Vul vrijblijvend het onderstaande web formulier in en een SEO-specialist neemt per e-mail contact met je op. Voel je natuurlijk ook vrij om te bellen, tel.: 050 3200 844.
Ps: en wist je dat OpEinstein actief de meta descriptions verzorgd op de volgende locaties: Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, Hengelo, Hoogeveen en Leeuwarden? white
Onlangs heeft Google de zoekresultaten gewijzigd met extra ruimte voor tekens voor in de meta description. Je kunt hierdoor nog meer informatie verschaffen in de Google zoekmachine. Tegenwoordig is mogelijk om maar liefst 320 karakters in de omschrijving te verwerken. Hierdoor kun je dus meer interessante keywords (SEO) communiceren en nog beter werken aan je online vindbaarheid.
Lees ook: het perfect toepassen van jouw online marketing white