De slimste keus in online marketing
  • 050 32 00 844
Offerte
Online marketing voor startups Lees vijf tips voor de startup

Online marketing voor startups

Ben je een startup en wil je online een goede start maken? Dan zijn de vijf tips van dit artikel ‘online marketing voor startup’ wellicht van grote waarde. We willen namelijk met deze gratis tips jouw startup een vliegende start geven.

Tip 1# Formuleer een duidelijke missie en visie

Voordat je begint met het (laten) bouwen van een website, staan we eerst even stil bij het belangrijkste stukje content van je business. Want je bent ongetwijfeld gestart om een bepaalde behoefte te vervullen. En wat is die behoefte dan? Uit onderzoek is gebleken dat de ‘over ons’-webpagina na de homepage de belangrijkste webpagina van je website is. Jouw potentiële nieuwe klanten zijn dus niet alleen geïnteresseerd in je producten of diensten, maar ook oprecht in jou als startup.

Tip 2# Doe als startup niet alles alleen

Ben je geen ‘programmeur’ van huis uit? Schakel een webdeveloper in voor het bouwen van je nieuwe website. Als startup is jouw tijd zeer kostbaar en je kunt simpelweg niet alles weten. Bovendien kun je als startup profiteren van de creativiteit en intelligentie van een ervaren webdeveloper. Geef hem of haar daarvoor dan ook de ruimte om die rol op zich te nemen. Zit je een beetje lastig qua financiën? Biedt perspectief! Ook webdevelopers zijn gevoelig voor groei en ontwikkeling. Zo kun je bijvoorbeeld een lucratief vooruitzicht stellen. Hierdoor kan een webdeveloper net even dat stapje extra voor je doen.

Tip 3# Schrijf voor je bezoeker

Nog altijd maken vele ondernemingen en organisaties door webcontent aan die eigenlijk vooral over henzelf gaat. We noemen dat ook wel borstklopperij. Wij adviseren om veelvuldig in ‘je’-vorm te schrijven. Dit spreekt je websitebezoeker namelijk aan en leest prettiger. Maak daarnaast van de welbekende USP’s een UBP. UBP staat voor ‘unique buyers point’. Je formuleert hiermee heel concreet op je website waarom potentiële klant redenen juist bij jou zou moeten kopen. Bovendien dwing je jezelf hierdoor ook om heel goed over jouw business na te denken. Het geeft jou als startup zelfs een flinke dosis bestaansrecht.

Tip 4# Een website is nooit af

Jouw nieuwe website hoeft niet pas online te gaan als alles zogenaamd af is. Sterker nog: wij adviseren startups juist om zo snel mogelijk live te gaan. Waarom? Omdat het je in staat stelt om alvast te werken aan je online vindbaarheid en te leren van het huidige gedrag op je website. Jouw websitebezoeker kan tegen bepaalde zaken op je website aanlopen die jij niet aan zag komen. Het stelt je in staat om sneller van je bezoeker te leren en eventuele bottlenecks er op tijd uit te laten halen.

Tip 5# Blijf schrijven en publiceren

Wil je goed in Google gevonden worden? Blijf vooral relevante webcontent publiceren. Probeer eens alle mogelijke online zoekopdrachten met betrekking tot jouw business in kaart te brengen. Ga eens na of een soort kennisbank op je website aan kunt laten maken en ga vervolgens heel uitvoerig in op deze specifieke onderwerpen. Schrijf en publiceer bijvoorbeeld een handleiding over hoe jouw product of dient daadwerkelijk in zijn werking gaat. Maak een lijst van veelvuldig gebruikt vakjargon en leg de betekenis hiermee gedetailleerd uit. Hiermee vergroot je niet alleen de kans op het genereren van online zoekverkeer, je komt daarnaast ook als de expert in jouw vakgebied over. En dat kun je als startup zijnde natuurlijk wel gebruiken.

Meer over online marketing voor startups? Lees ook de onderstaande artikelen

Leadfeeder - Genereer meer B2B sales
SEO: Zoekwoordenanalyse anno 2019
SEO: de ultieme website laten maken
SEO: the quick wins
Wil als startup toch wat professionele hulp?

Neem vrijblijvend contact op en geef jouw wensen & doelstellingen door!