Google’s allesomvattende mogelijkheden als het gaat om vertoningen
De dagen van 10 blauwe links zijn al lang voorbij – bijna elk trefwoord dat u in Google plaatst, heeft een heleboel SERP-functies: sitelinks, video’s, tweets, kenniskaarten, enz. Ontdek nu wat SERP-functies zijn en ontdek alle Google-vertoningsmogelijkheden die beschikbaar zijn voor zoekwoorden van uw website.
Onderstaand een inventarisatie van de mogelijkheden. Bekijk ze hier allemaal:
Ads bovenaan
Ads onderaan
Kennis paneel
Afbeeldingen
Topverhalen
Mensen zoeken ook naar
Twitterbox
Kennis kaarten
Aanbevolen fragment
Google Shopping
Sitelinks
Thumbnail
Video’s
Google Ads-top
Ze verschijnen meestal bovenaan en anders onderaan in de Google-SERP’s. Boven en onder de organische resultaten welteverstaan. Elke advertentie heeft een gekleurd, vaak groen, [Ad] label ernaast staan.
Kennis kaarten
Deze functie verschijnt wanneer Google een kort en definitief antwoord op de vraag kan geven. Het verschijnt bij de SERP meestal bovenaan een zoekopdracht op het bureaublad.
Kennis paneel
Deze functie biedt een uitgebreid antwoord op een specifieke vraag en geeft zoekers basisinformatie over een onderwerp zonder dat ze door de SERP hoeven te klikken. Het wordt meestal in de rechterbovenhoek van een SERP weergegeven op desktopresultaten en bovenaan op mobiele apparaten, maar zoals altijd onder AdWords.
Daarnaast informatie wordt veelal weergegeven uit o.a. Wikipedia & Google Mijn Bedrijf
Afbeeldingen
Afbeeldingspakketten zijn verschillende afbeeldingen die meestal worden weergegeven als een horizontale rij met afbeeldingslinks, waarmee u naar een Google Afbeeldingen-zoekopdracht gaat. Ze kunnen in elke organische positie op een SERP verschijnen.
Topverhalen
Topverhalen is een blok nieuwsartikelen die relevant zijn voor een zoekopdracht die in de bovenste helft van de SERP wordt weergegeven. De vertoning bevat een tijdstempel en de naam van de uitgever.
Mensen zoeken ook naar
Deze functie staat voor algoritmisch gegenereerde vragen die volgens Google mogelijk verband houden met een zoekopdracht. Elke vraag vertegenwoordigt meestal een aanbevolen fragment dat wordt uitgebreid in een vervolgkeuzelijst met een accordeonstijl. Gerelateerde vragen worden gemengd in organische resultaten en kunnen bovendien verschillende locaties in de SERP hebben.
Aanbevolen fragment
Deze functie is ontworpen om specifieke antwoorden te geven op zoekopdrachten met behulp van informatie die is geëxtraheerd uit een website van derden. Het fragment wordt vaak weergegeven in een vak bovenaan een SERP met een link naar de website, waar de informatie is uit opgehaald.
Google Shopping
Dit speciale Ads-blok is ontworpen om producten rechtstreeks te verkopen en gebruikers hun afbeeldingen en prijzen aan te bieden. Winkelresultaten verschijnen voor zoekopdrachten met productnamen en normaal gesproken bovenaan, en anders rechtsboven, een SERP.
Twitter box in Google
Een paar jaar geleden werkte Google nauw samen met Twitter en begon het tweets te indexeren. Nu geven ze rechtstreeks in SERP’s de meest recente of trending tweets weer met betrekking tot de zoekopdracht van een gebruiker.
Google sitelinks
Deze functie vertegenwoordigt andere relevante koppelingen naar uw website die verschijnen voor vragen met betrekking tot uw exacte domein of merknaam. Hiermee kunnen gebruikers rechtstreeks naar hoofdpagina’s gaan die ze in de SERP zien.
Google thumbnail
Videoresultaten (met name die linken naar YouTube) kunnen een miniatuur, duur en uploadtijd van een video weergeven.
Video in Google
Videoresultaten kunnen samen met andere organische resultaten worden weergegeven wanneer Google denkt dat deze de gebruiker ten goede kunnen komen. Ze hebben een titel, een link en een beschrijving, net als de gebruikelijke fragmenten.
Vrijblijvende offerte-aanvraag
De potentie van jouw internet marketing berekenen?
Je kunt ons ook telefonisch bereiken (van ma t/m vr van 09.00 tot 12.00 en 13.00 tot 17.00) op tel.: 050 3200 844