De slimste keus in online marketing
  • 050 32 00 844
Offerte
Title- & Metadescription optimaliseren Bekijk hoe

Optimaliseren title- en metadescription

Kijk naar de onderstaande Google-vermelding. Zoals je ziet komen er puntjes achter de title (tekst in het blauw) en achter de metadescription. Hoe dit komt? Simpelweg omdat de title- en metadescription te lang is geformuleerd om volledig te worden weergegeven. Hierdoor kapt Google de vermelding af. Nog belangrijker: het verstoort de online vindbaarheid. Het is daarnaast ook geen aantrekkelijke Google-vermelding (lees advertentie) voor de Google-gebruiker.

Optimaliseren title en metadescription

Onderstaand een voorbeeld van een geoptimaliseerde title- en metadescription:

Optimalisatie titles en metadescriptionsDe De title- en metadescription wordt hierdoor volledig weergegeven.

Andere belangrijke punten om je title en metadescription te optimaliseren!

  • Het belangrijkste zoekwoord terug te laten komen, bijvoorbeeld in ons geval: ‘online marketing’;
  • Formuleer een title- en metadescription die de Google-gebruiker overtuigt om door te klikken;
  • Vermeldt een unieke aankoopproposities voor de potentiële klant of lead (USP);
  • Geef wat de potentiële bezoeker op jouw website kan verwachten;
  • Stimuleer alvast een ‘actie’ die de bezoeker op jouw website kan voltooien, bijv. het aanvragen van een offerte.
Optimalisatie title en metadescription uitbesteden?

Laat direct een reactie achter, we helpen je snel

SEO: the quick wins
Leadfeeder - Genereer meer B2B sales
SEO: Zoekwoordenanalyse anno 2019
SEO: de ultieme website laten maken