Kijk naar de onderstaande Google-vermelding. Zoals je ziet komen er puntjes achter de title (tekst in het blauw) en achter de metadescription. Hoe dit komt? Simpelweg omdat de title- en metadescription te lang is geformuleerd om volledig te worden weergegeven. Hierdoor kapt Google de vermelding af. Nog belangrijker: het verstoort de online vindbaarheid. Het is daarnaast ook geen aantrekkelijke Google-vermelding (lees advertentie) voor de Google-gebruiker.
Onderstaand een voorbeeld van een geoptimaliseerde title- en metadescription:
De De title- en metadescription wordt hierdoor volledig weergegeven.
Andere belangrijke punten om je title en metadescription te optimaliseren!
Het belangrijkste zoekwoord terug te laten komen, bijvoorbeeld in ons geval: ‘online marketing’;
Formuleer een title- en metadescription die de Google-gebruiker overtuigt om door te klikken;
Vermeldt een unieke aankoopproposities voor de potentiële klant of lead (USP);
Geef wat de potentiële bezoeker op jouw website kan verwachten;
Stimuleer alvast een ‘actie’ die de bezoeker op jouw website kan voltooien, bijv. het aanvragen van een offerte.