SEO & marketingtips
Alles draait om relevantie. Google doet er alles aan om de Google-gebruiker een zo’n goed mogelijke ervaring mee te geven. Google wil op jouw zoekopdracht een antwoord te geven, waarmee jij geholpen bent. Dit doet Google dankzij mede de inzet van Rankbrain (artificial intelligence). Met Rankbrain probeert Google specifieke zoekopdrachten en verwante oplossingen aan elkaar te linken. Hoe dit in de praktijk gaat? Simpel, Google maar eens op: ‘een gaatje in de muur boren’. Wedden dat je allerlei how to’s en stappenplannen voorbij ziet komen.
1# SEO website-techniek
Google kijkt de laatste tijd sterk naar de performance van de website. De respons-tijd van de server, de laadtijd van de webpagina’s en of er gebruik wordt gemaakt van browsercaching. Het internetgebruik is vluchtig en wordt in de toekomst steeds vluchtiger. Helemaal op mobiel en tablet. Maak daarom handig gebruik van Google’s Pagespeed Insights-tool om jouw website SEO-waterdicht te maken.
- ‘’Maak jouw website onweerstaanbaar voor Google’’ – Check ook: SEO webdesign
2# SEO content-marketing
Zonder relevante content haakt je bezoeker snel af en daarmee Google ook. Het is slim de costumer journey van jouw bezoeker te omschrijven en aandachtig stil te staan waar jouw bezoeker eigenlijk naar op zoek is. Relevantie is en blijft de sleutel tot succes. Google vertaald dit in termen als: ratio van de bounce, het gemiddelde bezoekersduur en het aantal paginaweergaven. Hoe is het online gedrag op jouw website?
- “Dit overtuigt en turnt jouw websitebezoeker in een klant” – Check ook: content marketing
3# SEO linkbuilding
Het vergaren van backlinks is niet zonder gevaren. Er zijn in het verleden regelmatig websites bestraft voor het genereren van een onnatuurlijk linkprofiel. Juist ook hier draait het om relevantie. Koop daarom geen bulk aan kwantitatieve links in. Dit heeft Google direct door. Zorg voor eerst voor goede content, die het delen, op andere platformen meer dan rechtvaardigt. En daarmee in de ogen van de bezoeker als die van Google van toegevoegde waarde is.
- ‘’De beste vorm van linkbuilding is content die jouw website-bezoeker, zonder te vragen, deelt’’ – Check ook: linkbuilding