SEO – Maak van je marketing je meesterwerk

SEO staat bekend als search engine optimization (afgekort SEO), met andere woorden: zoekmachineoptimalisatie. Met SEO wordt dan ook het volgende bedoeld: het actief optimaliseren van websites (mobiel, desktop & tablet) en apps voor gebruikers van Google Zoeken. Zoekmachineoptimalisatie gaat in de basis terug naar drie disciplines: content, autoriteit en techniek. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/04/hero-5.jpg white text-left seo-marketing

Wij voeren SEO activiteiten uit bedrijven en organisaties in heel Nederland

white

Jouw SEO marketing aan een bureau uitbesteden?

Zoekmachineoptimalisatie is onderdeel van de online marketing en een tijdrovend en complexe aangelegenheid. Het is zonder meer een lange termijn strategie van eerder maanden dan weken. Besteedt jij genoeg ‘echte’ tijd, liefde en aandacht aan je eigen vindbaarheid? Zo, niet? Denk eens aan het gebruik van externe kennis in de zin van een ervaren SEO-specialist. OpEinstein voorziet je in de juiste SEO-specialisten en past de juiste strategie toe om jouw eigen online vindbaarheid te vergroten.

Hoe je met SEO hoger in Google komt? Lees ook de onderstaande marketingtips http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/11/yellow-cloud-1.jpg black text-right

SEO & marketingtips

Alles draait om relevantie. Google doet er alles aan om de Google-gebruiker een zo’n goed mogelijke ervaring mee te geven. Google wil op jouw zoekopdracht een antwoord te geven, waarmee jij geholpen bent. Dit doet Google dankzij mede de inzet van Rankbrain (artificial intelligence). Met Rankbrain probeert Google specifieke zoekopdrachten en verwante oplossingen aan elkaar te linken. Hoe dit in de praktijk gaat? Simpel, Google maar eens op: ‘een gaatje in de muur boren’. Wedden dat je allerlei how to’s en stappenplannen voorbij ziet komen.

1# SEO website-techniek

Google kijkt de laatste tijd sterk naar de performance van de website. De respons-tijd van de server, de laadtijd van de webpagina’s en of er gebruik wordt gemaakt van browsercaching. Het internetgebruik is vluchtig en wordt in de toekomst steeds vluchtiger. Helemaal op mobiel en tablet. Maak daarom handig gebruik van Google’s Pagespeed Insights-tool om jouw website SEO-waterdicht te maken.

2# SEO content-marketing

Zonder relevante content haakt je bezoeker snel af en daarmee Google ook. Het is slim de costumer journey van jouw bezoeker te omschrijven en aandachtig stil te staan waar jouw bezoeker eigenlijk naar op zoek is. Relevantie is en blijft de sleutel tot succes. Google vertaald dit in termen als: ratio van de bounce, het gemiddelde bezoekersduur en het aantal paginaweergaven. Hoe is het online gedrag op jouw website?

3# SEO linkbuilding

Het vergaren van backlinks is niet zonder gevaren. Er zijn in het verleden regelmatig websites bestraft voor het genereren van een onnatuurlijk linkprofiel. Juist ook hier draait het om relevantie. Koop daarom geen bulk aan kwantitatieve links in. Dit heeft Google direct door. Zorg voor eerst voor goede content, die het delen, op andere platformen meer dan rechtvaardigt. En daarmee in de ogen van de bezoeker als die van Google van toegevoegde waarde is.

white

Hoe je SEO activiteiten inrichten?

Essentiële SEO-activiteiten

Daarnaast is het van primair belang om te voorzien in een website met een sterke focus op vindbaarheid, design en een vriendelijke ‘userability’.

Lees ook meer over de SEO-services van OpEinstein. white