De slimste keus in online marketing
  • 050 32 00 844
Offerte
Persberichten & SEO Lees tip

SEO-tip: gebruik maken van persberichten

Het is belangrijk dat jouw doelgroep je ziet en je ook blijft zien. Een persbericht is een middel om deze doelen te bereiken. Door zo nu en dan in de media te verschijnen, blijf je top of mind.

Vanuit een online marketingperspectief is een persbericht een kans om extra linkwaarde te verkrijgen. In een persbericht kun je natuurlijk een link plaatsen naar je eigen website. Dit zorgt voor een nieuw verwijzend domein en linkwaarde.

Onderstaand een aantal gratis websites waar je een persbericht kan laten plaatsen:

https://persberichten.biz/
https://www.emea.nl/

Waar moet een persbericht SEO technisch aan voldoen?

  • Verwerk de 5W’s en de ‘hoe’: zorg dat de vragen wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe in je persbericht worden beantwoord. Dit is de informatie die de lezer in ieder geval moet weten;
  • Geef alle belangrijkste informatie in de eerste alinea eerst weer en werk het vervolgens verder uit;
  • Gebruik een opvallende kop, om zo op te vallen tussen alle andere persberichten;
  • Gebruik een foto om extra op te vallen. Natuurlijk moet de foto aansluiten bij wat er in het persbericht wordt verteld;
  • Gebruik geen vaktaal. Vaktaal is niet voor iedereen begrijpelijk en het leest niet lekker weg;
  • Maak aan het eind van een persbericht duidelijk wat de (gewenste) vervolgstap voor de lezer is (call to action).
Leadfeeder - Genereer meer B2B sales
SEO: Zoekwoordenanalyse anno 2019
SEO: de ultieme website laten maken
SEO: the quick wins