Krachtige SEO-tactieken
Geloof in de kracht van relevantie. Het is niet voor niets dat Google’s Rankbrain de op één na belangrijkste weegfactor voor jouw website is. De informatie op jouw website en daarbuiten is essentieel voor jouw organische posities en vindbaarheid in Google. Stap daarom af van het zoekwoord-spammen en het expliciet schrijven voor de zoekmachine-bots.
Meer uit online halen? Stimuleer jouw online posities omhoog met het verhogen van relevante inkomende link-verwijzingen. Onderstaand een korte uitleg over de twee voornaamste maateenheden ‘citation flow’ en ’trust flow’ als het gaat om linkbuilding:
Citation flow
Stel je voor dat je bezig bent met het opzetten van een link-ruil en je wilt weten wat de mogelijke stimulans voor jouw eigen website in Google is. Analyseer of probeer te achterhalen hoeveel inkomende backlinks de webpagina heeft waar jij je eigen website-link op wilt laten plaatsen. Hoe hoger het aantal inkomende links deze URL heeft, hoe hoger de potentiële link-waarde voor jouw website uitvalt.
Thrust flow
In het verlengde van de citation flow komen we de thrust flow tegen. Dit is niets anders dan een nauwe aanvulling op de welbekende Domain authority (DA) en Page authority (PA). Met andere woorden: hoe betrouwbaar zijn de inkomende links van een webpagina waar jij je backlink op wilt laten plaatsen? Websites met relatief veel inkomende backlinks van lage kwaliteit zullen natuurlijk ook een lagere thrustflow hebben.
Hoe je SEO activiteiten wel inrichten?
- Ga op zoek naar relevante platformen met een relatief groot bereik;
- Vraag naar eventuele mogelijkheden als link-ruil of beter: het laten verzorgen van een blogartikel;
- Ga op zoek naar link- en overzichtsplatformen met een relatief hoge PA en DA;
- Onderneem actie op verloren en gebroken backlinks;
- Creëer een gezond link-profiel door te variëren met bloglinks, link-images, video’s, tekstlinks en ‘anchors’;
- En zorg voor spreiding en continuïteit in het genereren van backlinks.
Overige essentiële SEO-activiteiten
- Verrijken van je website-content;
- Optimaliseren van je conversieratio;
- Opzetten van affiliaties (online samenwerkingen met partners).
Daarnaast is het van primair belang om te voorzien in een website met een sterke focus op vindbaarheid, design en een vriendelijke ‘userability’.
Lees ook meer over de SEO-services van OpEinstein.