Als je het over SEO hebt, dan heb je het over het verkrijgen van autoriteit, relevant zijn en een optimale gebruikerservaring. Wil je snel hoger in Google komen dan zul je iets met deze termen moeten doen. Start eerst met een analyse van de huidige online situatie. Breng de posities van je concurrenten in kaart en kies op basis daarvan voor een duidelijke (keyword) focus. Lees verder wat voor simpele stappen en services je verrassend goed en snel vindbaar maken in Google. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/05/hero-seo-marketing.jpg white text-left seo
Alles valt en staat met relevantie. Hoe je relevant overkomt? Begrijp de vraag achter de zoekopdracht in Google en probeer die zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Formuleer een handige stappenplan of geef een uitleg in hoe het een en ander werkt. Maak slim gebruik van een FAQ (veelgestelde vragen) en baseer daar je content op. Inventariseer alle mogelijke vragen die jouw potentiële klant heeft en schrijf het uit op je website. Neem jouw bezoeker aan de hand en tot en met het afronden van de verkoopproces. Vertel wat jouw bezoeker op je website kan verwachten. Dit laat zien dat je de bezoeker echt begrijpt en bovenal wilt helpen. white
Google weet heel veel van jouw website. Zorg er daarom voor dat jouw bezoeker zolang mogelijk op je website verblijft en zoveel mogelijk unieke webpagina’s bekijkt. Kijk zelf ook goed naar de laadtijd van je website. Mobiel gedrag is vluchtig (en word steeds vluchtiger) en het is zonde als je bezoeker daardoor afhaakt. Zorg voor een goede navigatiestructuur. Stuur de bezoeker naar een bepaalde richting.
Laat de bezoeker niet verdwalen. Voeg een opzichtige kruimelpad aan je website toe. white
Autoriteit wordt vaak afgemeten aan hand van ‘populariteit’. Zie dit als een vorm van associatie, wat is het eerste waar je denkt als je de term ‘cola’ voorbij ziet komen? Waarschijnlijk iets van Coca, fris of de prachtige kerstreclame met die vrachtwagen. Hoe dan ook: met online autoriteit draait het om (inkomende) link-verwijzingen (stemmen). En in het bijzonder de hoeveelheid én (steeds belangrijker) de kwaliteit van stemmen je hebt van andere externe websites.
Hoe je op een natuurlijke wijze aan inkomende link-verwijzingen (backlinks) komt? Probeer eens echt inhoudelijke sterke content te publiceren dat jouw online lezer vanuit zichzelf deelt, zonder dat daar expliciet de opdracht tot is gegeven. white
Je hebt zojuist de basis-elementen van SEO in een notendop doorgenomen. Hebt je eigenlijk geen tijd om zelf je eigen online marketing (en daarmee SEO) te verzorgen? Denk eens na over de inzet van specialisten. Meer over marketing en online vindbaarheid? Lees ook: het perfect toepassen van jouw SEO marketing white