Structured data
SEO draait om het beter en gemakkelijker gevonden te worden in Google door je doelgroep. Om meer resultaten te verkrijgen met SEO is er nu een nieuwe techniek, namelijk gestructureerde informatie. In dit artikel vertellen we je er meer over.
Waarom structured data gebruiken?
De missie van Google is simpel. De juiste informatie brengen tot de zoeker. Geef je de bezoeker interessante en relevante informatie dan zal je ook snel hoog in de zoekresultaten komen bij Google, dit betekent meer bezoekers en meer omzet. Structured data helpt Google om gemakkelijker de informatie op je website te lezen en te begrijpen.
Hoe werkt het?
Structured data werkt als volgt: In de code van je website geef je met een gestandaardiseerde indeling informatie weer over je pagina. Bijvoorbeeld, op een receptenpagina, wat zijn de ingrediënten, de kooktijd en temperatuur, de calorieën, enzovoort. Door deze informatie op een schematische manier in je code te verwerken, kan Google je pagina gemakkelijker lezen.
Omdat de gestructureerde gegevens elk afzonderlijk element van het recept labelen, kunnen gebruikers naar het recept zoeken op ingrediënt, calorietelling, kooktijd, enzovoort. Google heeft ook een online hulpprogramma om je te helpen met het maken van structured data