Jouw website hoger in de ranking?

Tijd, liefde en aandacht voor je website. Als je in Google een hogere ranking wilt komt het neer op het werken aan je website-autoriteit, relevantie en gebruikerservaring. Start eerst met het formuleren van een realistische strategie. Op welke keywords wil je ranken en hoe ga je de content daarop afstemmen? En hoe zorg je in eerste instantie voor verkeer naar je website? In dit artikel gaan we verder op wat voor simpele stappen je snel vindbaar kunnen maken in Google. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/04/hero-1.jpg white text-left ranking

Website SEO-proof maken

Om te winnen van je concurrenten in Google zul je goed moeten analyseren waar je je met je huidige site nu in Google staat. Gekeken naar het hedendaagse internetgebruik is het veelal mobiel wat de klok slaat. Houdt daar dan ook rekening mee. Wat is er bijvoorbeeld belangrijk bij het mobiel-internetgebruik? Mobiel gebruik is vluchtig, is je website traag? Begin dan eerst met de performance van je website en zorg ervoor dat de site binnen één seconde laadt. Dit stimuleert juist ook de belangrijke gebruikerservaring.

Deze tips helpen jou echt aan een hogere website ranking:

Do’s voor een hogere website ranking

Lees ook: de perfecte SEO marketing strategie. white

Wanneer een ‘Einstein’ inschakelen?

OpEinstein is er voor organisaties die online marketing serieus nemen. Wij helpen graag bedrijven en instanties om een hogere website ranking te bemachtigen. Maak daarom eens kennis met een ervaren specialist om de bovenstaande toe te passen op jouw situatie. Bovendien denken we graag met je mee over hoe je site sterker en overtuigender overkomt.

Vul vrijblijvend het onderstaande web formulier in en binnen enkele uren neemt een online specialist per e-mail contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook, tel.: 050 3200 844.

Ps: wist je dat OpEinstein actief de online marketing verzorgd op de volgende locaties: Assen, Drachten, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, HengeloHoogeveen en Leeuwarden? white

Google en website ranking

In verleden maakte Google veelvuldig gebruik van de Google Pagerank (vernoemt naar één van de oprichters van Google: Larry Page). De Pagerank is een nummerieke waarde die Google aan een website geeft. Alleen Google weet de Pagerank en berekent het aan de hand van een formule.

Tegenwoordig zegt deze ranking niet zo heel veel meer als je het gaat om de positie van je website in Google. Je dient nu volop rekening te houden met termen als relevantie en gebruikerservaring. Geef daarom antwoord op de vraag van de bezoeker. We geven onderstaand een aantal voorbeelden weer waaraan Google de relevantie en gebruikerservaring toetst:

 

De bovenstaande punten zijn factoren die je on-page op de website kunt beïnvloeden. Probeer daarnaast ook in te leven in je bezoeker. Welke vragen heeft hij of zij? Ook hier helpen we jou een beetje op weg:

 

Het is zeer aan te raden om de websitebezoeker te sturen en richting mee te geven. Een bezoeker vindt het prettig om te worden genavigeerd en het stimuleert eveneens de gebruikerservaring.

Website ranking en linkbuilding

Nog altijd is linkbuilding één van de belangrijke factoren voor het verkrijgen van een hogere autoriteit. Een aantal krachtige backlinks kunnen wat dat betreft wonderen voor je vindbaarheid betekenen. Echter is linkbuilding een zorgvuldig proces en niet geheel zonder risico. Ook hier zeer raden wij je ten zeerst aan om voor deze activiteit professionals in te schakelen. Linkbuilding dat op een verkeerde manier wordt toegepast is in strijd met de richtlijnen van Google.

Lees ook: onze manier van linkbuilding white