Kies voor een rustig webdesign 2/4
Het wordt steeds belangrijker dat een merk of website een sprekend design heeft dat als geheel bij elkaar past en jouw gedachtegoed uitstraalt. Websitebezoekers zijn bewust en onbewust visueel ingesteld. Kleurgebruik en de optische invulling van je website speelt in een hoge mate mee in hoe je website ervaren wordt. Een website die een hoge dosis prikkels afgeeft wordt in het algemeen sneller afgewezen. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan door het gebruik van felle en harde kleuren. Sites die een bepaalde rust ogen geven vaak betere prestaties af.
“Kies nooit voor een goedkope en simpele WordPress-template: dit creëert een identiteitsprobleem. Investeer in het overbrengen van een unieke identiteit. Dit betaald zich dubbel en dwars uit.”
De huisstijl is daarmee enorm bepalend voor de beleving van je website. De sfeer van je website begint al bij je logo. Hoe steekt je logo in elkaar? Is het rond (harmonieus), vierkant (formeel) of gedetailleerd (specialistisch) vormgegeven? Ben je een organisatie die mensen helpt? Kies dan bijvoorbeeld voor het gebruik van zachte kleuren en ronde letters. Bevindt jouw organisatie zich in de financiële dienstverlening? Zorg dan juist voor urgentie, fellere kleuren en voor vertrouwen.
“Hoe beter het design, hoe meer je uit elke marketingactie, bezoeker en pagina haalt.”