Hoe je een zoekwoordenanalyse fixt in 2023…

http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/06/SEO-zoekwoordenanalyse.png white text-left seo

6. Google gerelateerde zoekopdrachten

Do we need to say more? http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/06/Google-gerelateerde-zoekwoordenanalyse.jpg white text-left ‘Wist je dat 20% van alle zoekopdrachten in Google nooit eerder zijn ingevoerd?’

1. Zoekwoorden ‘lokaliseren’

Begin met het verzamelen van termen die passen bij je product- of dienstverlening. Slim is het om je in de klant te verplaatsen. Hoe zou zij of hij op zoek in Google gaan naar jouw producten of diensten? Een andere en aanvullende manier is om te ’thematiseren’. Omschrijf een aantal thema’s en drop alle relevante (zoek) termen.

2. Zoekwoorden waar je al voor rankt?

Voordat je jaagt op nieuwe zoekwoorden, start eens met het in kaart van de huidige organische posities in Google. Wedden dat je nog genoeg woorden hier uit kunt halen? Tenminste als je site niet van gisteren is. Tip: Good old Google Search Console is een meer dan prima omgeving om zoekwoorden uit te verzamelen.

3. Zoekwoorden van concurrenten

Afkijken van je concurrenten is altijd een goed idee. Er verschillende handige tools (zelfs gratis?) als een Rank Tracker om posities van andere concurrerende websites in kaart te brengen. Sterker nog: je kunt zelfs analyseren hoe hún keyword strategie eruit ziet en je eigen verrijken met nieuwe ideeën.

4. Filteren, ja zoekwoorden filteren

Analyseer je zoekwoorden op basis van zoekvolume. Je kunt in de Google AdWords-omgeving gebruik maken van de zoekwoordplanner. Dit is een handige tool om maandelijkse zoekvolumes te checken. Bovendien is het slim om zoekwoorden te filteren op de waarschijnlijkheid van het draaien van ‘conversie’. http://opeinstein.nl/wp-content/uploads/2018/04/block-2.jpg white text-left

7. Golden longtail zoekwoorden

Surprise: hoe langer de zoekopdracht, des te lager de concurrentie. Studie heeft aangetoond dat meer dan 50% van alle zoekopdrachten bestaan uit meer dan drie woorden. Een saillant detail is dat de conversie op deze longtail zoekwoorden een stuk hoger ligt dan zoekopdrachten met één of twee zoektermen. Er is echter wel een nadeel: je zult geen tonnen aan bezoekersaantallen met de longtail genereren. white

5. Answer the public!

Een goudmijn voor online marketeers. Enter een keyword op https://answerthepublic.com/ en terwijl u typt krijgt u een geaggregeerd beeld van de vragen te zien. Daarmee ontvang je direct een visuele weergave van de motivaties en emoties van de mensen achter elke zoekopdracht. Het is misschien een van de beste maar meest onderbenutte bronnen van onderzoek naar nieuwe zoekwoorden. white